不做奇人梦 不染将就病🌸

I Mostly Watched - Danny Schmidt

有时出声表达

存档灵魂:

I Mostly Watched
我大多时候在默默观察

 

【歌词】

 

I've mostly watched but sometimes spoken
Mostly quit but sometimes tried
To eat the earth and drink the ocean
And share the water from the eyes
我大多时候在默默观察,
但有时也出声表达。
我大多时候在逃避,
但有时也努力去尝试。
我踏实的去生活,
也曾有过茫然若失。
我流淌过欢乐泪水,
也曾因痛苦失声落泪。

 

I've sometinmes fought but mostly hidden
In between the songs and lines
That sow the seeds of fruits forbidden
And dream of juice when dreams get dry
我有时为生活去战斗,
但大多时候在躲避隐藏。
我穿梭在欢乐和单调之间。
我播种甜蜜的禁果,
希望被甘甜果汁浇灌,
在我梦想之树即将枯萎之时。

I've mostly tripped but sometimes chosen
Stumbled low and stumbled high
When the sign posts on the paths have spoken
They've all said how and none said why
我大多时候在等待命运的翻牌,
但有时也主动去选择。
磕磕绊绊地向上,
也曾跌跌撞撞地往下。
在命运的路上立着标语牌,
告诉你结果但却不告知原因。

 

I've sometimes raced but mostly rambled
Fell entrangled, came untied
And bathed in both the breeze and brambles
Kissed the dog and kicked the bride
我有时拼力去奔跑,
但大多时候在闲庭漫步。
如果我跌入千丝万结,
主动走出来也就解脱了。
我沐浴在习习微风,
但也曾有过披荆斩棘。
亲吻过母狗,
也曾气跑过新娘。

 

I've mostlywatched but sometimes spoken
Mostly quit but sometimes tried
To eat the earth and drink the ocean
And share the water from the eyes
我大多时候在默默观察,
有时也出声表达。
大多时候在逃避,
但有时也努力去尝试。
我踏实的去生活,
也曾有过茫然若失。
我流淌过欢乐的泪水,
也曾因痛苦失声落泪。

 


评论
热度(6)

© 西迟 | Powered by LOFTER